РУС БЕЛ ENG

Учебно-методическое объединение учителей белорусского языка

Настаўнікі

Старшыня вучэбна-метадычнага аб'яднання настаўнiкаў беларускай мовы i лiтаратуры Давыдзёнак Святлана Леанідаўна

Давыдзёнак Святлана Леанідаўна
Изображение

Педагагiчны стаж з 1988 года. Настаўнiк вышэйшай катэгорыi. Падрыхтавала пераможцаў раённай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры. Пад кіраўніцтвам Святланы Леанiдаўны навучэнцы гімназіі займаюць прызавыя месцы ў раённых конкурсах "Буду зоркай". Загадчык музейнага кутка «Лiтаратурная Аршаншчына».

Куляшова Людміла Мікалаеўна

Изображение

Педагагiчны стаж з 1999 года. Настаўнiк першай катэгорыi. Падрыхтавала пераможцаў раённай алімпіяды  па беларускай мове і літаратуры. З'яўляецца кіраўніком навукова-даследчага грамадства вучняў. Загадчык краязнаўчага музейнага кутка "Беларуская хатка".
Раманава Алеся Сяргееўна
Изображение

Педагагiчны стаж з 1999 года. Настаўнiк вышэйшай катэгорыi. Падрыхтавала пераможцаў раённай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры.

Рэзнiкава Алена Георгiеӯна
Изображение

Педагагiчны стаж з 1997 года. Настаўнiк першай катэгорыi. Падрыхтавала пераможцаў раённай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры.  Кiраўнiк фальклорнага гуртка "Весялiнкi", якi штогод займае прызавыя месцы на раённых конкурсах фальклорных калектываў.

 
Вінаградава Вольга Мікалаеўна
Изображение

Педагагiчны стаж з 2011 года. Настаўнiк першай катэгорыi. Падрыхтавала пераможцаў раённай алімпіяды па беларускай мове і літаратуры і пераможцаў раённай канферэнцыi работ даследчага характару. Кiраўнiк раённага конкурсу "Буслiк».

свернуть

План работы метадычнага аб'яднання на 2024/2025 навучальны год

Тэма «Рэалізацыя задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура», у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў».

Мэта: удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўніка па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура» ў 2024-2025 навучальным годзе.

Задачы:

- удасканальваць прафесiйную кампетэнтнасць педагогаў па фармiраваннi функцыянальнай адукаванасці вучняў;

- развiваць прафесiйна-асобасныя кампетэнтнасцi педагогаў па расшырэннi магчымасцей для самарэалiзацыi i самавызначэння вучняў праз рэалiзацыю практыка-арыентаванага падыходу ў навучаннi;

- выкарыстоўваць на вучэбных занятках сучасныя метады i практыкi вiзуалiзацыi, анлайн-узаемадзеяння, камунiкацыi;

 - у рамках даследчай работы ВМА (Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу ўрокаў беларускай мовы і літаратуры як сродак фарміравання асобы вучня) распрацавaць, сiстэматызаваць і абагуліць метадычныя матэрыялы, накіраваныя на развіццё і выхаванне асобы вучня сродкамі вучэбнага прадмета;

- папоўнiць кабiнеты метадычным i дыдактычным матэрыялам па дыягностыцы і карэкцыі ведаў па беларускай мове.

 

Пасяджэнне №1

Тэма: Нарматыўна-прававое і навукова-метадычнае  забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў2024-2025 навучальным годзе

Мэта:  пазнаёміць з асаблівасцямі нарматыўна-прававога забеспячэння, адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах «Беларуская мова і літаратура ў 2024-2025 навучальным годзе»;

пазнаёміць з задачамі ВМА на новы 2024-2025 навучальны год.

Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада.

Навукова-метадычны блок.

  1. Асаблівасці нарматыўнага прававога забеспячэння, адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах «Беларуская мова і літаратура ў 2024-2025 навучальным годзе». (Намеснік дырэктара  А.А. Іванова)
  2. Аналіз вынікаў работы вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры ў 2023-2024 навучальным годзе. (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)
  3. Аналіз вынікаў экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на ІІ ступеніагульнай сярэдняй адукацыі. (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)
  4. Арганізацыя работы ВМА ў 2024-2025 навучальным годзе. (Намеснік дырэктара  А.А. Іванова)
  5. Задачы ВМА на новы 2024-2025 навучальны год. Аналіз, карэкціроўка плана. (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)
  6. Арганізацыя навукова-даследчай работы з вучнямі. (Старшыня ВМА: С. Л. Давыдзёнак)

7.Зацвярджэнне графіка выдання агульнагімназічнай газеты «Слова».       (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)

  1. Падрыхтоўка да ЦЭ, выпускных экзаменаў. (А.С.Раманава, В.М.Вінаградава)

9.Работа з высокаматываванымі вучнямі. (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)

Практычны блок.

Мадэляванне каляндарна–тэматычнага планавання і планаў факультатыўных заняткаў, іх абмеркаванне і зацвярджэнне.

Літаратура:

  1. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі РБ за 2024 год.
  2. Часопіс «Беларуская мова і літаратура».

 

Пасяджэнне №2

Тэма: Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;

Мэта: стварыць умовы для фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання.

Форма правядзення: круглы стол.

Навукова-метадычны блок.

  1. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.) (В.М.Вінаградава)

2.Забеспячэнне павышэння якасці адукацыі праз правядзенне сістэмнай работы па дыягностыцы вучэбных дасягненняў, карэкцыі ведаў вучняў. (Л.М. Куляшова)

3.Выкарыстанне разнастайных прыёмаў стварэння практычных сітуацый, арганізацыі актыўнага ўзаемадзеянне вучняў на занятках для развіцця звязнана вуснага маўлення вучняў. (А.Г. Рэзнікава)

Вучэбна-метадычны блок.

1.Адкрыты ўрок. (А.С.Раманава)

2.Аналіз і самааналіз урока.

Практычны блок.

Стваранне капілкi заданняў і практыкаванняў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў. 

Рознае.

1.Інфармацыя аб круглагадовай алімпіядзе.

2.Арганiзацыя даследчай работы з вучнямi i ўдзел у канферэнцыях i конкурсах рознага ўзроўню (Настаўнiкi вучэбна-метадычнага аб’яднання).

  1. Арганiзацыя работы з вучнямi з мэтай удзелу ў канферэнцыях i конкурсах рознага ўзроўню (Настаўнiкi вучэбна-метадычнага аб’яднання).

4.Аналіз вынікаў ЦЭ і ЦТ.

5.Аналіз якасцi ведаў па беларускай мове i лiтаратуры.

6.Работа з высокаматываванымі вучнямі.

Літаратура: 

1.Часопiс «Беларуская мова i лiтаратура»

  1. Выкарыстанне сучасных адукацыйных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і літаратуры: майстэрня настаўніка / В. У. Бухавец [і інш.]; пад агульн. рэд. С. І. Цыбульскай. – Мн.: Сэр-Віт, 2006. – 207 с.
  2. Жуковіч М. В. Лічбавыя адукацыйныя рэсурсы і інфармацыйна-камунікатыўныя тэхналогіі ў сучасным вучэбным працэсе / М. В. Жуковіч // Беларуская мова і літаратура. – 2014. – № 5. – С. 35–45.
  3. Киселев, Г.М. Информационные технологии в педагогическом образовании: Учебник для бакалавров / Г.М. Киселев, Р.В. Бочкова.  –  М.: Дашков и К, 2016. –304 c.    

 

Пасяджэнне №3

Тэма: Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;

Мэта:   стварыць умовы для эфектыўнага  выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання на ўроках беларускай мовы і літаратуры;

Форма правядзення: метадычны дыялог.

Навукова-метадычны блок.

  1. Інавацыйныя формы і метады інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. (А.Г. Рэзнікава)
  2. Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбных заняткаў як сродак фарміравання асобы вучня.міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. (Старшыня ВМА: С.Л. Давыдзёнак)

Вучэбна-метадычны блок.

1.Адкрыты ўрок. (В.М. Вінаградава)

2.Аналіз і самааналіз урока.

Практычны блок.

Стварэнне сцэнару вучэбнага занятку з выкарыстаннем інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання.

 Рознае.

1.Аналіз вынікаў 1 і 2 этапаў (гімназічнага і раённага) рэспубліканскай прадметнай алімпіяды.

2.Інфармацыя аб круглагадовай алімпіядзе.

3.Інфармацыя аб навукова-даследчай рабоце з вучнямі.

4.Інфармацыя аб удзеле ў канферэнцыях i конкурсах рознага ўзроўню.

5.Аналіз якасцi ведаў па беларускай мове i лiтаратуры за першае паўгоддзе.

  1. Арганізацыя паўтарэння і падрыхтоўкі да выніковай атэстацыі (да выпускных экзаменаў і ЦЭ).

Літаратура:

  1. Часопіс «Беларуская мова і літаратуры»
  2. Тамара Мацкевіч. Медыя ў сучасным свеце.
  3. Мікалай Запрудскі. Міжнароднае даследаванне PISA: ацэнка медыйнай граматнасці вучняў.
  4. Мікалай Запрудскі. Праектаванне ўрока, скіраванага на фарміраванне медыйнай кампетэнтнасці вучняў.
  5. Галіна Сухава. З вопыту фарміравання медыйнай граматнасці вучняў на ўроках літаратуры.

 

Пасяджэнне № 4

Тэма: Рэалізацыя міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;

Мэта: стварыць умовы для рэалізацыі міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры.

 Форма правядзення: панарама метадычнага вопыту.

Навукова-метадычны блок.

  1. Рэалізацыя міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. (А.С.Раманава)
  2. Патэнцыял інструментаў візуалізацыі тэксту (схемы, дыяграмы, інтэлект-карты, інфаграфіка) у развіцці метапрадметных кампетэнцый вучняў як асновы функцыянальнай адукаванасці.(Л.М. Куляшова)

Вучэбна-метадычны блок.

1.Адкрыты ўрок. (А.Г. Рэзнікава)

2.Аналіз і самааналіз урока.

Практычны блок.

Абмен вопытам па тэме.

Рознае.

1.Інфармацыя аб падрыхтоўцы да экзамену па беларускай мове ў 9-м класе.

2.Інфармацыя аб падрыхтоўцы да ЦЭ па беларускай мове ў 11-м класе.

3.Інфармацыя аб круглагадовай алімпіядзе.

4.Аналіз якасцi ведаў па беларускай мове i лiтаратуры.

Літаратура:

1.Часопіс «Беларуская мова і літаратуры»

  1. Мішчанчук, М.І. Настаўнікі-творцы / М.І. Мішчанчук // Методыка выкладання беларускай літаратуры. / Пад. рэд. В.Я. Ляшук. – Мінск, 1999. С. 49 – 55.

3.Мішчанчук, М.І. Настаўніку – пра настаўнікаў // М.І. Мішчанчук. – Мінск, 1989. – 119 с.

4.Туркевіч, В.М. Творчасці зярняты залатыя… / В.М. Туркевіч. – Мінск, 1970. – 216 с.

5.І вашын, В. В. Вывучэнне рускай літаратуры ва ўзаемасувязі з беларускай: дапаможнік для настаўніка / В.В. Івашын, М. А. Лазарук, Я. Я. Ленсу. - Мінск: Нар. асвета, 1988.

 

Пасяджэнне № 5

Тэма: Вынікі метадычнай работы настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры за 2024-2025 навучальны год.

Мэта: падвесці вынікі работы вучэбна-метадычнага аб’яднання за 2024-2025 навучальны год.

Форма правядзення: панарама дыдактычных матэрыялаў.

 Навукова-метадычны блок.

1.Тэматыка прадстаўлення матэрыялаў на канферэнцыю: дыдактычныя матэрыялы, распрацаваныя настаўнікамі, выстава творчых работ вучняў і настаўнікаў. (Настаўнікі вучэбна-метадычнага аб’яданання)

  1. Аналіз работы вучэбна-метадычнага аб’яднання за 2024-2025 навучальны год. (Старшыня ВМА: С. Л. Давыдзёнак)
  2. Вызначэнне асноўных напрамкаў работы на 2025-2026 навучальны год. (Старшыня ВМА: С. Л. Давыдзёнак)
  3. Запаўненне маніторынгавай карты педагогамі. (Настаўнікі вучэбна-метадычнага аб’яднання)
  4. Аналіз алімпіяднага руху за 2024-2025 навучальны год па беларускай мове і літаратуры: праблемы, перспектывы. (Старшыня ВМА: С. Л. Давыдзёнак)
  5. Інфармацыя аб падрыхтоўцы да экзамена па беларускай мове ў 9-м класе. (А.С. Раманава)
  6. Інфармацыя аб падрыхтоўцы да ЦЭ. (Старшыня ВМА: С. Л. Давыдзёнак)

Практычны блок.

Стварэнне панарамы дыдактычных матэрыялаў.

свернуть

Факультатыўныя заняткі

Факультатыўныя заняткі 2023-2024 навучальны год

Клас
Назва факультатыва
Настаўнiк
5
 «Гранi слова: ад гука да сказа» 
Вінаградава В.М.
Раманава А.С.
6
«Сакрэты словазмянення, слова-i формаўтварэння»

Куляшова Л.М.

Вінаградава В.М.

Раманава А.С.

7
«Слова ў тэксце»

Куляшова Л.М.

8
«Гэты няпросты просты сказ»
Вінаградава В.М.
Рэзнiкава А.Г.
 
9 «Складаны сказ без складанасцей» Раманава А.С.
10 "Практвкум па арфаграфіі" Давыдзёнак С.Л.
свернуть
поделиться в: